~warkahku buatmu..


Mei 2010,,
setiap kali selepas Isyak..


Buat sahabatku yang kusayang dan sangat ku segani…

Usah kau terburu2 mengejar cinta insani..
Usah kau terburu2 menggapai cinta yang masih kau sendiri x pasti..
Usahlah terburu2 sahabat! Kita masih terlalu muda untuk menggapainya..
malah untuk berbicara tentangnya jua aku x mampu..
Janganlah kau turutkan bisikan2 halus dari Si Taghut..
Janganlah kau lupa pada asal usul kita sahabat!
Benar,,kita hanya hamba yang hina yang pasti menerima dugaan dan ujian hati dariNya..
Namun,jangan kau lupa bahawa kita juga adalah hamba yang dipilih olehNya  untuk berada di jalan ini...Untuk membawa orang lain bersama menuju redhaNya..
Janganlah pula kita yang punya ilmu ,punya pemikiran haraki,yang bertindak lebih dahsyat dari mereka yang tidak diberi kesempatan olehNya untuk mendapat ilmu seperti kita,sahabat….

Sahabatku sayang,,

Yakinlah pada janji Allah… Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik..
Yakinlah,setiap pertemuan,jodoh,ajal dan maut itu berada di tanganNya…
Usah kau ragu..Andai memang aku diciptaNya dari rusukmu,aku jualah yang akan setia berada di sisimu nanti…menemanimu,membantumu  di jalan ini hingga ke akhir hayatku..
InsyaAllah,akan kujadikan Saidatina Siti Khadijah teladanku  untukku berlari di jalan ini,bersamamu..

Bersabarlah.. penuhilah dahulu keperluan dirimu…
Ilmu masih banyak perlu ditadah dan diisi didada..
Usah kau semakkan hatimu dengan perkara2  yang tidak perlu buat masa sekarang yang mungkin mengundang maksiat buatmu..
Andai waktu ini tidak kita isi dengan pencarian dan penambahan ilmu,amatlah rugi kita ini…
Jika masa ini hanya diisi dengan melayani hasutan Si Taghut keparat yang hanya bermatlamat memusnahkan anak cucu Adam,amatlah rugi kita ini…
Mahukah engkau,sahabatku,..keturunan kita nanti,hati mereka sangat mudah dihasut Si Tanghut?Sangat mudah diperdaya?Hanya dek kerana kita tidak saling menjaga diri masing2..tidak menjaga hati masing2…Sanggupkah engkau?Aku tak sanggup!Aku tak rela!

Aku mahukan sebuah Baitul Muslim yang mendapat redha dan rahmatNya..
Aku mahukan keturunan yang yang dapat berkembang biak menjadi Mujtama’ Muslim yang  akan  membentuk  Daulah Islamiyah dan seterusnya mencapai matlamat Khilafah Islamiyah yang dicita-citakan..Aku tidak mahu keturunan kita nanti hanya menjadi manusia biasa yang hanya memenuhi ruang diatas muka bumi Allah ini tanpa menyumbang apa-apa kepada Islam!
Aku mahu melahirkan zuriat yang mampu menjadi pemimpin kepada seluruh umat Islam seperti  Sultan Muhammad al-Fateh yang berjaya membebaskan Kota Constantinople daripada penjajahan empayar Rom Timur…atau seperti Sultan Salehuddin al-Ayyubi yang membebaskan Baitulmaqdis!! Aku mahu keturunanku adalah keturunan yang yang berada di dalam lindunganNya..dan ku pasti dirimu jua begitu,sahabat!

 Dan jika itu adalah matlamat kita bersama….,aku pohon,,marilah kita bersama menjaga diri,,menjaga hati masing2 ..supaya kita sentiasa berada  di dalam lindungan serta rahmatNya….supaya nanti  kita bakal melahirkan umat yang sentiasa dalam rahmatNya……Alangkah indahnya saat itu !!!!

.................................................................................................................................................................
membelek2 diari lama dan terjumpa ini..
entah mengapa,Qalb ini rasa mahu menaip ini dan publish disini..
moga bermanfaat.. buat siapapun..

Jom jaga Qalbu~

Comments

Post a Comment

Popular Posts